canta sunum arti yorum nakliye anlasma bilim urun sozlesme istatistik ayar elmas duyuru ok sepet saat kalp para gazete tamir alinti telefon kullanici deney kampanya dunya whatsapp bina pdf iletisim takvim yildiz konum destek2 bilgi ev liste gulenyuz zar video destek1 ampul soru foto cuzdan menu kurumsal mouse klasor monitor ceptelefonu
GOP Bulvarı Bilge Sitesi B Blok No: 71 / 8 Kat: 4 TOKAT
trende

Turizm Stratejik Eylem Planı

Son yıllarda artan bir hızla gelişen turizm olgusu, şehirlerimizin sahip olduğu tarihi, kültürel, jeolojik mirası ve doğal güzellikleri, koruma-kullanma dengesi içerisinde ziyaretçilerin deneyimlerine sunma ve ekonomik değer üretme yönünde önemli fırsatlar sunuyor.

Özellikle potansiyeli bulunan küçük ölçekli tarihi kentler için yeni yatırım ve iş olanakları, ekonomik kalkınma ve rekabet gücünü artırma seçenekleri sağlıyor.

Bu doğrultuda sürdürülebilir kalkınma alanında, önümüzdeki dönemin temel belirleyicisinin (tarım-sanayi dışında) turizm sektörü olduğuna dair bir inancı taşımakla birlikte, gelecekte en iyi sonuçları doğuracak kararları alabilmek için bir şehirdeki tüm paydaşların ortak bir anlayış ve amaç etrafında toplanarak, o şehrin önündeki fırsatları değerlendirmeleri gerektiğine dikkat çekmek istiyoruz.

Turizm, uzun soluklu ve bütüncül çabaları gerektiren ve yavaş gelişen bir süreçtir. Dünyada ve ülkemizde yaşanan tüm gelişmeler, turizm geliştirme programlarının, “değerlendirme, planlama, hazırlanma ve pazarlama” dan oluşan dört aşamalı bir uygulama sonucunda başarıya ulaştığını gösteriyor.

Günümüzde kentler yatırım çekmek, ekonomilerini güçlendirmek, öne geçmek için birer çekim merkezine dönüşmek, farklı olmak zorundalar. Bu çerçevede turizmin her türü; tarih turizmi, kültür turizmi, jeo-turizm, eko-turizm, yayla turizmi ve diğer alternatif turizm türleri, kentlerin birer can damarıdır.

Bu uğurda her kent kendi özgün kimliğini, farkını, özelliklerini öne çıkarmaya, rekabette öne geçmeye çalışmaktadır.

Bir şehrin bu rekabette geri kalmaması için, turizm geliştirme çalışmalarının, bütüncül bir hareketle; kamu-belediye-üniversite-meslek örgütleri – sivil toplum ve özel sektör birlikte ve planlı gerçekleştirilmesi, bunun için, “değerlendirme, planlama, hazırlanma ve pazarlama”dan oluşan dört aşamalı bir turizm geliştirme programlarının bütüncül bir yaklaşımla ele alınması gerekmektedir.

Bu amaçla;

  1. Katılımcı Turizm Çalıştayı’ nın yapılması(Potansiyelin incelenmesi, analiz edilmesi ve değerlendirilmesi)
  2. Saha araştırmalarının gerçekleştirilmesi (Potansiyelin incelenmesi, analiz edilmesi ve değerlendirilmesi)
  3. Turizm Eylem Planının Hazırlanması
  4. Hazırlanan Turizm Eylem Planının uygulamaya alınması.

Gerekmektedir.

Sürdürülebilir Turizm Stratejisi Eylem Planı, yöredeki turizm gelişmelerine bağlı olarak, kendisi de çevredeki değişimlere göre zamanla değişebilecek amaçların ve onlara ulaştıracak yolların belirlenmesi ve bir planlar hiyerarşisi geliştirilmesi sürecidir

Bir şehrin tüm ilçe ve yerleşim birimleriyle turizmde gelişmesi ve markalaşması için, sorunların, çözümlerin, çözümde kim/kimlerin yer alacağının, finansman dâhil çözüme kim/kimlerin nasıl katkı sağlayacağının ve çözüm sürelerinin belirlendiği, bir yol haritasıdır.

Hazırlanan eylem planı, şimdiki durumdan ve geçmişten esinlenerek geleceği düzenlemeye çalışan bir yönetim işlevi olarak da ifade edilebilir. Hazırlanacak Turizm Stratejisi Eylem Planı turizm sektöründe ulaşılmak istenilen hedefleri, bu hedeflere varabilmek için yararlanılabilecek araçları, olanakları, yapılacak işleri, iş zamanlamasını ve işlerin sorumlularını gösteren disiplinli bir düzenlemedir.

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve Hizmetlerimiz Hakkında Daha Fazla Bilgi Almak İçin Bizimle İletişime Geçebilirsiniz:
× Whatsapp İletişim Hattı